کد مطلب:164508 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:207

در زخمهای بدن حسین و دستش و سرش پیش از شهادت و بعد از آن، در ذکر خطبه
فصل اول: در جراحات پیكر مبارك امام قبل از شهادت: امر اول: آمدن تیر بر حنك. دوم آمدن تیر بر جبهه و اجمالی از تعداد زخمها. سوم و چهارم: آمدن سنگی بر پشیانی و تیر بر دل مبارك. پنجم: در ضربت مالك بن یسر كندی ملعون. ششم: در تیر حصین نمیر. هفتم: در تیر ابوایوب غنوی. هشتم: در شمشیر عمر بن خلیفه ی جعفی. نهم:


در تیر سنان بن انس نخعی. دهم: در نیزه ی صالح بن وهب و از اسب افتادن قلب عالم امكان. یازدهم و دوازهم: در ضربت زرعة بن شریك و آمدن شمشیر دیگرش. سیزدهم و چهاردهم: در نیزه ی سنان و نیزه ی دیگرش. پانزدهم: در تیر سنان بی ایمان.

فصل دوم: در جراحات بدن مبارك بعد از شهادت: امر اول: در بریدن بجدل بن سلیم انگشت امام را. دوم: در بریدن ساربان دست های امام را. سوم: در اسب دوانیدن.

فصل سوم: در جراحات سر مبارك بعد از شهادت: امر اول: زدن ابن زیاد آن سر را با چوب. دوم: در گذاشتن ابن زیاد چوب را بر بینی مبارك. و سوم: زدن چوب به دندان امام. چهارم: گذاشتن ابن زیاد پای خود را بر دهان مبارك. پنجم: در بریدن حجام گوشتهای گردن امام را و مخاطبه ی قیس بن عباد با ابن زیاد. ششم: در سنگ زدن عجوزه بر سر مبارك در شام. هفتم: در زدن یزید حرامزاده چوب را بر سر مبارك، و اشعار حمله ی مؤلف كتاب.